fredag den 9. juli 2010

Jordbærtærte og hygge

Havde besøg af min gamle mødregruppe fra Sønderborg i forgårs. Hold op hvor var det hyggeligt og så dejligt at de ville tage turen helt til Kolding for at besøge Bastian og jeg. Dejligt at se alle pigerne igen (mødregruppen bestod af 4 små piger og Bastian). Bastian skulle lige se hele situationen an, men efter det, gik det fint.
Jeg fik en rigtig fin gave af dem, som jeg selv kan pynte, alt efter hvad humør jeg er i og hvilke blomster der er i haven.
Havde selv lavet en marzarintærte med jordbær og blåbær. Det er bare altid en succes!

I får opskriften her. Kan varmt anbefales:)

Marzarintærtebund:

150 gram margarine
250 gram mel
125 gram sukker
1 tsk vanilie
1-2 æg

Margarines smuldres i melet og resten af ingredienserne kommes i. Dejen æltes og lægges evt lidt på køl inden den rulles ud.

250 gram marcipan (rives)
250 gram sukker
250 gram margarine
2 æg

Sukker, margarine og æg røres sammen. Smelt evt margarinen lidt så den er blød.
Derefter røres den revne marcipan i.

Dejen rulles ud og lægges i et tærtefad. Derefter hældes marcipanmassen i.

Bages ved 175 grader i ca 45 minutter.

Tærten tages ud af ovnen og afkøles.
Bunden pensles med chokolade.
Pyntes med fløde eller creme (evt en blanding af fløde og creme, smager fantastisk!)
Tilsidste pyntes den med årstidens frugter og bær.

Velbekomme:)

Jeg vil ile videre med lidt af mine syprojekter. Har fået klippet en masse, men er ikke rigtig begyndt at se det sammen endnu. Så skal lidt af min fredag aften bruges på.
Ha en rigtig god aften derude i det danske sommerland!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar